پیام فارس

آخرين مطالب

فوری/دستور معاون پزشکیان برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان | واریز معوقات همسان سازی حقوق بازنشستگان از امشب 15 مهر ماه اجتماعي

فوری/دستور معاون پزشکیان برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان | واریز معوقات همسان سازی حقوق بازنشستگان از امشب 15 مهر ماه
  بزرگنمايي:

پیام فارس - سایت سرگرمی روز :
وی همچنین با اعلام اینکه تا پایان سال 30 هزار میلیارد تومان هم اوراق بدهی، جهت تامین منابع متناسب سازی مستمری بازنشستگان به سازمان تامین اجتماعی داده می‌شود، گفت: براساس قانون منابع یک درصدی افزایش مالیات بر ارزش افزوده، برای متناسب سازی مستمری بازنشستگان صندوق کشوری در نظر گرفته شده است.
میدری همچنین با اشاره به وجود برخی ابهامات درخصوص جدول حقوقی بازنشستگان کشوری و فولاد، گفت: جهت حل مشکل با مجلس مکاتباتی انجام شده است و، اما تا زمان مشخص شدن موضوع، ماهانه مبالغی به صورت علی الحساب پرداخت می‌شود. 
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین از تصویب و ابلاغ اساسنامه جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در هئیت دولت خبرداد. 
وی با اعلام اینکه براساس اساسنامه جدید، برای توسعه و ارتقای آموزش‌های مهارتی کارگران و کارجویان بازار کار، یک در هزار حقوق کاگران به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تعلق می‌گیرد، گفت: تصویب این اساسنامه به گسترش کمی و کیفی آموزش فنی و مهارتی در کشور کمک می‌کند.
آقای میدری همچنین با بیان اینکه وزارت کار علت ریشه‌ای حادثه معدن طبس را بررسی می‌کند، گفت: تعیین و بررسی قصور فردی بر عهده قوه قضائیه و دادستانی کل کشور است. 
وزیر کار تاکید کرد: علت نهادی و فرایند نظارتی حادثه معدن طبس و راه‌حل‌های پیشنهادی کاهش حوادث معادن زغال سنگ کشور براساس ظرفیت‌های قانونی با همراهی کارشناسان دولتی و غیر دولتی در هفته جاری تدوین و تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.
مهرداد بائوج لاهوتی نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درخصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفته: در کمیسیون بودجه، با حضور نمایندگان سازمان برنامه، موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به‌طور دقیق بررسی شد. از نظر منابع مالی، این موضوع کاملاً تأمین شده است.
لاهوتی گفت: یک واحد درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه شده و از 9 درصد به 10 درصد رسیده است که 50 هزار میلیارد تومان از این درآمد به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داده شده است.
نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات اظهار داشته است: دولت برای اطمینان از اجرای این طرح، یک میلیون تومان به‌صورت علی‌الحساب به حساب بازنشستگان واریز کرده است تا از هرگونه بی‌اعتمادی جلوگیری شود.
نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات بیان کرد: با این حال، سازمان برنامه معتقد است که در اجرای این طرح بی‌عدالتی‌هایی وجود دارد. قرار شد جلسات با سازمان برنامه ادامه پیدا کند تا این بی‌عدالتی‌ها رفع شود.
علی دهقان کیا رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران درباره این اظهارات لاهوتی گفت: خرج که از کیسه میهمان بود حاتم طائی شدن آسان بود. از جیب بازنشستگان تأمین اجتماعی برای متناسب بازنشستگان کشوری و لشکری بودجه تعیین می کنند اما خود ما هنوز در ماه هفتم سال هستیم و بلا تکلیف در اجرای متناسب سازی حقوقها.
این مقام بازنشستگان تأمین اجتماعی با اشاره به مواد 41 قانون کار و 111 و 96 قانون تأمین اجتماعی گفت: اگر این قوانین درست اجرا می شد شاهد مشکلات فعلی برای بازنشستگان تامین اجتماعی نبودیم.
او خاطر نشان کرد: مبلغ سه ماهه دوم متناسب سازی به بازنشستگان کشوری و لشکری پرداخت شده اما دریغ از پرداخت به بازنشستگان تأمین اجتماعی! آیا معنای اعتماد این است؟
رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران با اشاره به اظهارات لاهوتی درباره بی عدالتی در متناسب سازی حقوق ها گفت: قانون صراحت دارد که به نسبت حق بیمه های پرداخت شده متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شود چرا که تأمین اجتماعی کمیته امداد و بهزیستی نیست و ایران هم کشور کمونیستی نیست.
دهقان کیا خطاب به لاهوتی اظهار داشت: لطفا عدالت را برای ما معنی کنید؟چرا که گویا تراوشات ذهنی شما با قانون کشور تناقض دارد.
این مقام بازنشستگان تأمین اجتماعی با بیان این که تا چند روز پیش لایحه دو فوریتی مناسب سازی حقوق بازنشستگان در صحن علنی مجلس طرح نشده است، خاطر نشان کرد: از وزیر دلسوز کار درخواست داریم به موضوع رسیدگی کند چرا که تبعیض ها در متناسب سازی حقوق بازنشستگان جسم و روح بازنشستگان تأمین اجتماعی را آزار می دهد.
او گفت: هر روزه در کانون ها صحبت های تند بازنشستگان را می شنویم ولی از این به بعد مجبور خواهیم بود بازنشستگان را به سوی مسولان هدایت کنیم که جواب آنان را بدهند.
وزیرتعاون،کار ورفاه اجتماعی نیز با بیان این که متناسب سازی حقوق بازنشستگان قانون است،گفت: امیدواریم باتصویب لایحه دو فوریتی دولت در مجلس زمینه اجرای متناسب سازی فراهم شود.
دکترمیدری: امیدواریم باتصویب لایحه دو فوریتی دولت در مجلس زمینه اجرای متناسب‌سازی فراهم شود.
طرح مستقیم مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی
اعضای هیات مدیره و بازرسان کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور در جلسه ای با دکتر احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، مطالبات بازنشستگان را با وی مطرح کردند.
در این جلسه اعضای هیات مدیره و بازرسان کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور ضمن تبریک هفته وحدت به دکتر میدری خواستار اجرای کامل مواد54 و96 قانون تامین اجتماعی ،اجرای متناسب حقوق بارنشستگان ومستمری بگیران، پرداخت یک میلیون تومان بابت متناسب سازی، پیگیری برای تصویب لایحه دو فوریتی متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در مجلس و پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان شدند.
همچنین اعضای هیات مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور با بیان این که حق بیمه عمر و بیمه تکمیلی بازنشستگان با وجود کسر از حقوق آنان ماه‌هاست که به شرکت‌های بیمه گر پرداخت نشده است، خاطر نشان کردند: پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی به خصوص مصوبه 130 همتی مجلس برای سال جاری مهم است برای همین از جنابعالی (وزیرتعاون کارورفاه اجتماعی) درخواست محقق شدن آنرا داریم.
وزیرتعاون،کار ورفاه اجتماعی نیز با بیان این که متناسب سازی حقوق بازنشستگان قانون است،گفت: امیدواریم باتصویب لایحه دو فوریتی دولت در مجلس زمینه اجرای متناسب سازی فراهم شود.
دکترمیدری اظهارداشت: تمام تلاش خودرا برای حل مشکلات بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی درکنارکانون عالی کارگران بازنشسته کشور بکارخواهیم گرفت.
وی خاطر نشان کرد: چالش های پیش روی صندوق های بازنشستگی مشکل جدی کشوراست که با همفکری همه بخصوص دولت ومجلس بایستی حل شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/863017/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرصت طلایی

به وقت دیپلماسی؛ ماموریت پزشکیان در دوحه؟

منطق واقعی فیلترینگ چیست؟

وقتی اسرائیل تلافی ناکامی زمینی را از مردم ضاحیه بیروت می‌گیرد

کارنگی: اسرائیل، ایران را به بمب اتمی سوق می دهد

سیمای لاریجانی 2

میل اسرائیل به جنگ

کنشگران سیاسی تصمیم‌گیری برای مسئولان را سخت نکنند

ایران در مسیر بازدارندگی نهایی؟

روش درمان سرماخوردگی کودکان زیر 1 سال

دمنوشی برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی

استفاده از پیاز به شکل‌های مختلف برای درمان سرماخوردگی

دادستان تهران: 3750 خودرو خارجی در 72 ساعت آینده از گمرک ترخیص خواهند شد

دردسرهای ادامه دار بدون اتحادیه بودن امداد خودروها در کشور

کارت‌های اضطراری سوخت در جایگاه‌ها چه زمان قابل استفاده هستند؟

پیامد لابی سیاسی با بانک‌ها از زبان رئیس کل پیشین بانک مرکزی

صورت حساب الکترونیک در عمده فروش های میوه و تره بار

درخشش طلا در رکود بورس؛ تحلیلی از آخرین وضعیت تنش‌ها در قیمت دلار و طلا

کوچ کشاورزان به مشاغل دیگر

چقدر از درآمد ماهانه تهرانی ها صرف «اجاره بها» می شود؟

مدارس فردا دوشنبه 16 مهر 1403 تعطیل شد؟/خبر مهم از لغو پروازها

جلال رشیدی کوچی کیست؟

طرد بیش از 33 نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز در فارس‌

سه مخزن جدید ذخیره آب فضای سبز در بوستان های منطقه 19 احداث می شود

آخرین خبرها از افزایش حقوق بازنشستگان یکشنبه 15 مهر

نماینده مجلس: استانداری رشیدی کوچی در استان فارس را تکذیب می‌کنم

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره جایزه ملی ادبیات حماسی در مشهد برگزار شد (یکشنبه 15 مهر 1403)

جام قهرمانی بر دستان دختران فوتبالیست نوجوان سپاهان

کتاب «آگاهانه زیستن با ارزش‌ها» در شیراز رونمایی شد

cspf ir احکام جدید بازنشستگان کشوری|آخرین اخبار احکام جدید بازنشستگان کشوری فردا 16 مهر

رونمایی از اولین خودروی برقی پلیس ایران / عکس

حل معمای مینی گیم همستر امروز 15 مهر+فیلم

جدول زمان واریز یارانه نقدی مهر ماه 1403

فروش فوری خودروهای وارداتی بهمن موتور از 16 مهر 1403 آغاز می‌شود

روند صعودی قیمت اطلس 15 مهر 1403 + جزئیات و قیمت

اطلاعیه مهم دولت برای بازنشستگان در 15 مهر | واریز 8/500/000 هزار تومانی به حساب بازنشستگان از امشب

دریافت قریب به 80 میلیارد ریال هزینه از دانش آموزان در 20 مدرسه فارس

خبر فوری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی |آخرین خبرها از افزایش حقوق بازنشستگان یکشنبه 15 مهر/ 20.000.000 میلیون تومان به حساب این بازنشستگان واریز شد

بازی سپاهان در هفته اول 3 هیچ نشد

تصاویری که حدیثه تهرانی از سفر به شیراز منتشر کرد

حمله موشکی دوباره رژیم صهیونیستی به استان حمص سوریه (یکشنبه 15 مهر 1403)

برترین‌های رالی خزر تا خلیج فارس معرفی شدند

تقویم نجومی امروز دوشنبه 16 مهر 1403 / تقویم همسران امروز

فال حافظ امروز دوشنبه 16 مهر 1403 | نیت کنید و فال حافظ خود را بخوانید

اطلاعیه مهم دولت برای بازنشستگان در 15 مهر

شهید حسن عشوری: گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم

بهمن موتور اولین خودروی برقی ناوگان پلیس راه کشور را تامین کرد + فیلم

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره جایزه ملی ادبیات حماسی در مشهد برگزار شد+ ویدئو (یکشنبه 15 مهر 1403)

فال تاروت برای متولدین ماه‌های مختلف امروز دوشنبه 16 مهر 1403

فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز دوشنبه 16 مهر 1403